Irklara Göre Stratejiler
THE BRITONS
Ana Birimi: Longbowman
Artı özellik: Archery Ranges: 20% faster
Town Centers fiyatı: -50%
Foot archers: +1 uzaklık Castle Age, +1 Imperial Age (for +2 total)
Shepherds 25% daha hızlı
Teknoloji ağacınızı oluşturduğunuzla, her tür savaş taktiğinizde mutlaka Longbow’ları kullanın. Özellikle Knight ve Cavalier’dan oluşturulmuş bir bölüğün arkadasına yerleştirirseniz ortalığı harap edebilirsiniz. Dönemlere göre çıkan Light Cavalier’ler üzerinde fazla durmayın ve Cavalier’ı bekleyin.Direkt atak bölüklerinizin çoğunluğu Longbow ve Knight olsun.
THE JAPANESE
Ana Birimi: Samurai
Artı özellik: Galleys +50% LOS
Fishing ships 2x HPs; +2P armor; +5% daha fazla çalışıyorlar(Dark Age), +10% Feudal Age, +15% Castle Age, +20% Imperial Age
Mill, lumber camp, mining camp fiyatları : -50%
Infantry attack 10% faster Feudal Age, 15% Castle Age, 25% Imperial Age.
Diğer ırkların çoğundan daha hızlı Archer ve Infantry’leri var. Ufak bölükler halinde hareket ederek savaşabilirsiniz. Japon’larla oynarken Samurai’lerden kurulu bir bölük kurmadan oynamaya çalışırsanız aptalca oyunu kaybedersiniz. Galley’ler(Savaş gemisi) normalden 2 kat daha uzak menzilliler, onları kullanırken buna da dikkat edin. Japonlar en atak oynamaya yatkın ırk olduğundan stratejinizi Castle Age’e kadar ekonomi üzerine olsun. Bu devirden sonra tamamen orduya eğilin ve güçlü bir ordu kurmaya çalışın.Birimler arasında pek güç birliği olmasa da rakibinize göre, Heavy Cavalry Archer ve Samurai ağırlıklı bir ordu işinizi görür. Japon’ların Imperial Age’de Siege (Mancınık,Scorpion...) diğer ırklara nazaran güçsüz olduğundan onların ağırlıklı olduğu bir ordu kurmamaya bakın. Son olarak Japon’ların hem Wonder kurma hem de onlara saldırma olayları çok zayıf bunu dikkate alın.
Son olarak denizcilikte çok ileri olduklarından bu özelliklerinden faydalanın. Hatta ilk atağınızı ve direkt Galley’ler ile başlatın ve bir bölük ile düşmanınızın olası bir Monk-Convertion saldırısından Galley’lerinizi koruyun.6666
THE TURKS
Ana Birimi: Janissary
Artı özelliği: Gunpowder birimler 20% hızlı üretiliyor
Gunpowder birimler +50% HPs
Barut teknolojisi arama fiyatı : -50%
Gold miners 15% daha hızlı çalışıyorlar
Kimya bedava
Light Cavalry geliştirmek bedava
Oyunun en iyi ırklarından biri. Tarih gerçeklerinin aksine en hızlı teknoloji gelişimi gösterip, ateşli silah kullanımına geçen ırk. Son devire geldiğinizde eğer kaynaklarınızı iyi ve verimli işlediyseniz, çok güçlü bir ordu kurabilirsiniz.
THE CHINESE
Ana Birimi: Chu Ko Nu
Artı özelliği: Farms +45 food
+3 villagers ile başlıyor ama -150 food
Teknoloji fiyatları -10% Feudal Age, -15% Castle Age, -20% Imperial Age
Town Centers 10 nüfus sağlıyor
Demolition ships +50% HPs
Oyundaki en hızlı ırklardan biri. Town Center Bonus’unu iyi değerlendirirseniz fazla Villager sağladığınızdan daha çok az kaynak harcayarak daha fazla iş gücü sağlarsınız. Deniz kuvvetlerini de verimli kullanırsanız sonuca çabuk gidersiniz.
THE TEUTONS
Ana Birimi: Teutonic Knight
Artı özelliği: Birimleri din adamlarının uyguladıkları ‘Coversation’ olayına daha dayanıklı.
Monk’lar 2X daha uzağı iyileştirebiliyor
Kulelerde 2X birim oluyor, normal garnizonlardan 2X daha fazla ateş kabiliyetleri var.
Murder Holes bedava.
Farms cost -33%
Town Center +2 attack/+5 range
Din konusunda ileri bir ırk. Monk’ları sayesinde çok iyi defans yapabilir ve az savaşarak zafere gidebilirler. Bunun yanında Guard Tower’ları diğer ırklarınkilerden çok daha güçlü. Dolayısıyla atak yerine savunma kurgusu üzerinde durulması gereken bir ırk.
THE PERSIANS
Ana Birimi: War Elephant
Artı özelliği: Knights +2 attack vs. archers
+50 wood, food ile başlıyor.
Town Centers, Dock 2X HPs; +10% Feudal Age, +15% Castle Age, +20% Imperial Age fazla çalışırlar
Ekonomik strateji kurulumuna en elverişli ırk.Town center’ı daha hızlı çalışıyor. Daha hızlı işçi üretmesi daha hızlı kalkınabileceğinizi gösterir. Orduları ağır olduğundan vur kaç olayına girmeyin çok asker kaybedersiniz. Özellikle Mongol’lar gibi hızlı ırklarla karşı zaafı olan bir ırk.
THE FRANKS
Ana Birimi: Throwing Axeman
Artı özelliği: Knights +2 LOS
Castles cost -25%
Knights +20% HPs
Farm bedeva Upgrade oluyor (Mill gerekir)
Oyunda kolay ilerlemek için en elverişli ırk.Knight’ları çok güçlü. Castle’ları ucuz. Bu sayede hem atak hem savunmada üstünlük sağlayabiliyorlar. Genel olarak birimleri hayli hızlı. Ani ataklar yapabilir veya savunmada bekleyebilirsiniz. Her türlü savaş stratejisine uyum sağlayabilir. Favori ırklarımdan...
THE BYZANTINES
Ana Birimi: Cataphract
Artı özelliği: Monks: 3 kat hızlı Heal ediyor
Binaları: +10% HPs Dark Age, +20% Feudal Age, +30% Castle Age, +40% Imperial Age.
Camels, skirmishers, Pikemen fiyatları: -25%
Fire ships +20% attack
Imperial Age’de -33% fiyatlar düşüyor
Bana göre oyundaki neredeyse en güçlü ırk. Devir ilerledikçe binaları güçleniyor ve fiyatlar düşüyor. Teknolojisi en hızlı ilerleyen ırk. Denizde de fena değiller. Tereddüt etmeden seçebilirsiniz. Eğer düşmanınız ise teknolojisi ilerlemeden, en azından Imperial Age’e geçmeden saldırmalısınız.[url=javascript:PencereAc('/resimprev.asp?resim=/images/strateji/31-4.jpg','Strateji','scrollbars=yes,resizable=yes,width=670,height=520')]
[/url]
THE GOATHS
Ana Birimi: Huskarl
Artı özelliği: Barracks 20% faster
Infantry fiyatı - 10% Feudal Age, -15% Castle Age, -25% Imperial Age
Infantry +1 attack vs. buildings
Villagers +5 attack vs. wild boar
Imperial Age’de +10 nüfus
Ordunuzun belkemiği Infantry’ler olacak.Her devirde fiyatları düşüyor.Belki de kaynak biriktirmenizin yararlı olabileceği birkaç ırktan biri.Bunun yanında binalara çok iyi saldırabiliyorlar. İlk olarak bina bazlı saldırılar düzenlerseniz, rakibi daha çabuk yenebilirsiniz. (Askeri binalara...)
THE SARACENS
Ana Birimi: Mameluke
Artı özelliği: Foot archers +1 attack vs. buildings
Marketindeki fiyatlar sadece %5
Transport Ships’lerin 2X HPs ve 2X taşıma kapasiteleri var
Galleys %20 daha hızlı saldırıyorlar
Cavalry archers +3 attack vs. buildings
Deniz savaşından başka bir numarası olmayan kötü bir ırk. Deniz olmayan bir haritada oynuyorsanız bu ırkı seçmek aptallık olur. Neredeyse tüm artı özellikleri deniz gücü ile bağıntılı. Bunun yanında bina saldırılarında da etkisizler.
THE CELTS
Ana Birimi: Woad Raider
Artı özelliği: Siege Workshops 20% hızlı
Infantry 15% daha hızlı hareket ediyor
Lumberjacks %15 daha hızlı çalışıyor
Siege weapons 20% daha hızlı ateş ediyor
Sıkı ırklardan biri. Çok çeşitli savaş taktikleri uygulayabileceğiniz bir ırk. Özellikle kalabalık savaşlarda ve karşılıklı bölük savaşlarında ortalığı dağıtabilirler. Siege Weapon’ları daha hızlı ateş ettiğinden uzun menzilli atışların üstünde durmalısınız ve bunun yanında hızlı vur kaçlar yapabilirsiniz. Çünkü Infantry’leri normalden hızlı.
[url=javascript:PencereAc('/resimprev.asp?resim=/images/strateji/31-5.jpg','Strateji','scrollbars=yes,resizable=yes,width=670,height=520')]
[/url]
THE MONGOL
Anabirimi: Mangudai
Team Bonus: Scout Cavalry, Light Cavalry +2 LOS
Cavalry archers %20 daha hızlı ateş ediyorlar
Light Cavalry +30% HPs
Hunters 50% daha hızlı avlanıyorlar
Hızlı atak yapmadığınız taktirde genellikle sizi sefil etmeye meyilli bir ırk. Özellikle ekonomi stratejisi üzerine oynayacaksanız bu ırkı pas geçin. Çünkü teknolojileri geri kalıyor ve uzun vadeli birikim stratejisini kaldıramıyor. Cavalry Archer’ları normalden hızlı ateş ettiklerinden ordunuzun geneli bu adamlardan kurulu olsun ve hızlı atak yapıp vurun kaçın.
THE VIKINGS
Ana Birimi: Longboat, Berserk
Artı özelliği: Docks cost -33%
Warships cost -20%
Infantry +10% HPs
Feudal Age, +15% Castle Age, +20% Imperial Age Wheelbarrow,
Hand Cart bedava
Oyunun dengesiz ırklarından biri. Her ne kadar denizcilikte iyi gibi görülüyorlarsa da denizcilik bonusları faydasız. Sadece daha ucuz olduklarından dolayı kullanabilirsiniz. Ama kara savaşına yönelirseniz daha akıllıca olur. Infantry’lerin ön planda olduğu bir ordu kurun